kärlek

Jag är en passionerad älskare men svartsjuk. Så har jag alltid varit. Jag tycker inte det är något dåligt med svartsjuka. Jag tycker det är dåligt med besatthet. Litar man på någon kan man vara svartsjuk ändå. För ni vet att människan är inte monogam och hur gärna vi än önskar så kommer vi alltid att attraheras till flera människor. Även om vi bara älskar och vill vara med en. Men då blir man svartsjuk för man önskar att han bara kunde vara attraherad av dig. Så är det inte och visst gör det lite ont när man är en romantiker? Visst önskar man att två människor kunde hitta varandra, spendera resten av sitt liv med varandra och aldrig någonsin tänka tanken på någon annan? Men kärlek är inte perfekt. Och framförallt inte människan.
- Michaela Forni ”


är det så ? ;o haha tror inte man alltid "attraheras till flera människor" osv?
aja, skriver senare för @korres skull ! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0